
Kamilla Karlsen, Brøndby
Brøndby startede sæsonen i Kvindeligaen med et brag og slog de ambitiøse oprykkere fra FC Nordsjælland med 6-1.
Men men men. Smilene blev hurtigt vendt til bekymrede miner, da det gik op for klubben, at de havde benyttet Kamilla Karlsen ulovligt i kampen.
Sagen er, at Kamilla Karlsen fik rødt kort i sidste sæsons sidste kamp i finalen i Kvindepokalen mod Fortuna Hjørring og således skulle afsone sin karantæne i kampen mod FC Nordsjælland.
FC Nordsjælland og Brøndby blev efter deres indbyrdes kamp lørdag opmærksomme på fejltrinnet, da de bemærkede, at Fortuna Hjørrings Laila Himle var i karantæne mod VSK Aarhus, som følge af det røde kort hun også fik i Kvindepokal-finalen i maj.
Klar tale i DBU’s regelsæt
I DBU’s regelsæt står der: ‘Hvis spilleren efter tildeling af rødt kort (enten to gule kort i samme kamp eller direkte rødt) har ikke-afsonede karantænedage på det tidspunkt hvor holdet forlader eller vinder pokalturneringen, uanset om karantænen idømmes i forbindelse med seneste eller tidligere pokalkampe, afsones karantænen umiddelbart efter i den ordinære turnering på klubbens 1. hold. ‘
Brøndby taberdømmes 3-0, mens FC Nordsjælland vinder kampen 3-0.
Du kan læse hele afgørelsen i en meddelelse fra Fodboldens Disciplinærinstans her.